.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت ساماندهي بازار روز بابل

به دليل نداشتن متولي خاص، بازار روز بابل مملو از آلودگي‌هاي زيست محيطي و بهداشتي، فقدان سيستم جمع‌آوري زباله و عدم هدايت پسماند‌ها است.

بازار روز بابل يكي از بزرگ‌ترين بازارهاي شهرستان بابل است كه بيشتر نيازمندي‌هاي مردم اين شهرستان از طريق اين بازار تامين مي‌شود اما اين بازار داراي مشكلات عديده از قبيل آلودگي‌هاي زيست محيطي و بهداشتي، فقدان سيستم جمع‌آوري زباله، عدم هدايت پسماندها، عدم تفكيك محصولات فاسد شدني و عرضه آزاد و فله‌اي مواد غذايي و وضعيت نامناسب سرويس بهداشتي است.
‌بازار امام رضا (ع) بابل داراي متولي خاص، مسئول و هماهنگ‌كننده‌اي كه بتواند به اداره امور بپردازد وجود ندارد.

* عدم نظارت نيروي انتظامي و شهرداري در امنيت اين بازار مشكل ديگري است
يكي از شهروندان بابلي به خبرنگار فارس گفت: اين مكان يكي از پرترددترين خيابان‌هاي بابل است و تردد وسايل نقليه حضور بي‌ضابطه خودروها در داخل بازار علاوه بر محدوديت سنگين در رفت و آمد سبب درگيري‌هاي فراوان بين مراجعه‌كنندگان بازار شده است و بسياري از مغازه‌داران بازار تا دو برابر حريم خود سد معبر كرده و كالاهاي خود را در مسير تردد بازار قرار مي‌دهند.
ايرج نيازآذري افزود: عدم نظارت نيروي انتظامي و شهرداري در ايجاد امنيت اين بازار مشكل ديگر شهروندان بابلي است.
وي افزود: به دليل غيربهداشتي بودن محيط و عدم نظارت بهداشت بر عرضه‌كنندگان و دست فروشان سنتي بازار زمينه انتقال انواع بيماري‌هاي واگيردار را فراهم كرده و مجاورت دانشگاه علوم پزشكي بابل با اين بازار ايجاب مي‌كند تا نسبت به اين معضل محيطي و بهداشتي حساسيت ويژه‌اي در نظر گرفته شود.
نيازآذري بيان داشت: با وجود اينكه واحد رفع سد معبر شهرداري هر روز در بازار حضور دارند، ظاهراً كاري جز دريافت عوارض روزانه انجام نمي‌دهند كه ضروري است شهرداري براي اين معضل كه مرتبط با ساماندهي بازار است فكري اساسي كند.
وي اضافه كرد: ساماندهي بازارهاي سنتي، هفتگي و قديمي يكي از ماموريت‌هاي مهم شهرداري است و ضروري است شهرداري و شوراي شهر بابل براي مسائل مختلف بازار اعم از بهداشتي، انتظامي، ساماندهي و مديريت برنامه اساسي اتخاذ كند.

* بازاريان حاضر هستند در اداره بازار روز مشاركت كنند
يكي از نمايندگان بازاريان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: با توجه به مشكلات فراواني كه اين بازار با آن مواجه است بازاريان حاضر هستند، در اداره بازار روز مشاركت كنند، به شرطي كه شهرداري براي منتخبان بازار جايگاه رسمي تعيين كند.
مصطفي تمدن افزود: بازار روز امام رضا(ع) علاوه بر خدماتي كه به شهروندان بابلي مي‌دهد، از شهرهاي ديگر مازندران هم مشتري دارد و حتي اين بازار محل جمع‌آوري و انتقال عمده سبزيجات و مركبات به تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور است.
وي بيان داشت: بنده معتقدم اگر شهرداري و مجمع صنفي بابل توجه بيشتري به اين بازار داشته باشند، اين مكان به يكي از نقاط تجاري و اقتصادي شمال كشور تبديل مي‌شود.
تمدن تصريح كرد: اين بازار علاوه بر كاركرد تجاري يك نهاد اجتماعي است، چرا كه بسياري از ارتباطات مردم در بازار شكل مي‌گيرد و از سويي مكاني است كه همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است.
وي به وضعيت بسيار تاسف بار سرويس بهداشتي اين بازار اشاره كرد و افزود: وضعيت بهداشت بازار بسيار نگران‌كننده است، به ويژه زماني كه ما پذيراي گردشگران خارجي هستيم، چرا كه بازار مي‌تواند معرف هر شهر، آداب، سنن و خرده فرهنگ‌هاي آن شهر باشد و از سويي معماري، سازه‌ها، معابر، پوشش و سبدهاي دست فروشان در بازار مي‌تواند حامل يك پيام فرهنگي باشد.

* براي رفع مشكل بازار روز بابل 3 اقدام اساسي انجام شد
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر بابل نيز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براي رفع مشكل بازار روز بابل سه اقدام اساسي انجام داديم و براي كم كردن تراكم جمعيت در محيط بازار شهرداري مكلف شد كه بازار سبزي فروشان را از محل قبلي خود انتقال دهد.
فرامرز ابوالحسني افزود: با توجه به اينكه عرضه طيور در محيط بازار روز نيز وضع نامناسب داشت شهرداري مكلف شد اقدامات لازم در اين زمينه انجام شود در اين راستا اطراف ميدان امام حسين(ع) براي عرضه دام و طيور جايي آماده و زمينه‌سازي شده كه محل ويژه عرضه دام و طيور است.
وي، از ديگر اقدامات شوراي شهر بابل را قرارداد براي احداث ساختمان بازار روز برشمرد و تصريح كرد: درصدد هستيم ميوه فروشان را كه در سمت پايين بازار جمع شده‌اند را ساماندهي كرده تا زمين آزادشده در اختيار شركت قرار گيرد.
ابوالحسني بيان داشت: مشكل ديگر بازار روز مشكل ترافيك زياد آن است، به ويژه در خيابان فلسطين بايد شهرداري و راهنمايي و رانندگي براي رفع اين مشكل درصدد راه حل اساسي باشند و گذشته از آن مشكل كارگران در آن محيط است حل اين مشكل نيز مستلزم هماهنگي‌هاي لازم بين همه دستگاه‌هاي متولي است، بنابراين مسئول آن فقط شهرداري نيست.
وي افزود: فرمانداري، نيروي انتظامي، شهرداري، شوراي اسلامي بايد اين آمادگي را داشته باشند كه درصدد رفع اين مشكل اقدام كنند و اگر هر نهادي بخواهد رفع مسئوليت كند، موفق نخواهد بود و نيروي انتظامي و فرمانداري بابل آن طور كه در انتظار ماست هماهنگي ندارند.
ابوالحسني افزود: مسئله ديگري كه در اين ارتباط اهميت دارد، اين است كه براي حل معضل بازار روز درصدد شديم، در چهار نقطه شهر بازار روز ايجاد كنيم تا به صورت جدي از بار مشكل اين منطقه كم شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.